ÜNİVERSİTE SINAVINA HAZIRLIKTA MİLLİ EĞİTİMDE, MİLLİ SEFERBERLİK İLAN EDİLDİ
4022
10:49
23.01.2018

         İlçemiz devlet ve özel ortaöğretim kurumlarında görev yapmakta olan okul müdürleri ile yapılan toplantıda, mevcut durum analizi yapılarak öğrenci başarısının maksimum düzeyi çıkarılması için el birliğiyle yoğun bir çalışma içerisine girilmesi gerektiğini ve adeta bir eğitim seferberliğinin başlatılacağını belirten AK, sözlerini şöyle sürdürdü: ”Daha önce ilçemiz ortaokul müdürleriyle yapılan bu tür toplantılarda temel hedef ilçemizin TEOG başarısının en üst düzeye çıkartılmasıydı. Ancak, gelinen noktada sınav sisteminin değişmiş olması, yoğunluğumuzun ve enerjimizin de yön değiştirmesine yol açmıştır. TEOG’ da önceki yıllarda var olan % 20’lik  başarı yüzdemizi, yapılan hummalı çalışmalarla % 60’lara çıkarttık. Bu da şunu gösteriyor ki; bir işe yoğunlaştığımız takdirde başarıyı elde etmemek mümkün değil, yeter ki azmedip motivasyonumuzu yukarılarda tutalım. Şimdiki hedefimiz, lise son sınıftaki öğrencilerimizin üniversiteye giriş sınavlarındaki başarısını artırmak için yapacağımız bir dizi etkinliği istişare etmek ve hayata geçirmektir.” şeklinde konuştu. Yaklaşık 3 saat süren toplantıda, okul müdürlerinin ortak görüş ve kanaati ile üzerinde uzlaştığı kararlar bir tutanak altına alınmıştır. Alınan kararlar:

1-Üniversiteye girişte uygulanan sınav sistemi değişikliği hakkında öğretmenlerimizden başlamak üzere öğrenci ve veliyi bilgilendirmek.

2-  Daha önce YGS ve LYS olarak uygulanan ve daha fazla sorudan oluşan üniversiteye giriş sınavlarının TYT ve YKS şeklinde değiştirilip soru sayısının azaltılmış olmasının öğrenciyi psikolojik olarak rahatlatabileceği belirtilerek, bu durumun öğrencilere iyi bir şekilde anlatılması kararlaştırıldı.

3-  Son yıllarda çıkan sınav sorularına bakıldığı zaman daha çok öğrencinin, mantıksal çözümleme, muhakeme gücünü test etme ve yorumlama düzeyini ölçme şeklinde sorular sorulduğu tespitinden hareketle, özellikle son 5 yılda DGS ve ALES sınavlarında sorulan soruların çözümlü bir şekilde öğrencilere verilmesi ve bu tür soruları çözme becerilerini geliştirici çalışmalar yapılması benimsendi.

4-Eğitim-öğretim hayatımızın önemli ayaklarından biri de eğitim kurumlarında yapılan “Rehberlik Faaliyetleri”dir. Bu noktadan hareketle, Rehber Öğretmenlere düşen önemli görevler olduğu ve öğrencilerle adeta bir “Eğitim Koçluğu” şeklinde ilgilenilmesinin gerektiği üzerinde duruldu.

5-İlçemizde Fen Lisesi ve İmam Hatip Proje okullarının açılmış olmasının, kısa vadede ortaokul öğrencilerinin başarılarını olumlu yönde etkileyeceğini, bu okula yerleşmek için öğrenci motivasyonlarını üst noktada tutacağı; uzun vadede ise üniversiteye giriş yüzdeliğimizin de artmasına vesile olacağı vurgulandı.

6- İlçemiz genelinde ilk yılında üniversiteye yerleşen öğrenci yüzdemizin peyder pey artırılıp orta vadede % 50’ye çıkartılması hedef olarak benimsenmiştir.

7-Öğrencilerimizin üst düzey bilişsel becerilerinin geliştirilmesi, okuduğunu anlama ve yorumlama kabiliyetinin geliştirilmesi için kitap okumaya teşvik edilmesinin sağlanması hususunda görüş bildirildi. Bunun için çeşitli kitap okuma etkinliklerinin yapılması kararlaştırıldı.

8- İlçemiz genelinde son sınıf öğrencilerine yönelik aylık TYT denemeleri yapmak, okullarımızda da tarama sınavları şeklinde seviyemizi test etmek amacıyla sınavlar yapılması kararlaştırıldı. Kâğıt, toner vb. ihtiyaçların karşılanması noktasında İlçe Kaymakamlığından destek isteneceği belirtildi.

9-Yapılacak olan denemelerin farklı günlerde veya hafta sonu yapılması gerektiği üzerinde duruldu.

10-DYK’ndan (Destekleme ve Yetiştirme Kursları)  azami derecede verim alınması için, özellikle taşımalı olarak gelen öğrencilerin ulaşım sıkıntılarının çözümlenmesi noktasında, Kaymakamlık Makamının desteğine ihtiyaç duyulduğu belirtildi. Alternatif çözümler üzerinde duruldu.(12. Sınıf DYK kurslarının merkezdeki bir okulda toplatılması gibi) 

11- Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin en önemli ayaklarından biri de öğretmenlerdir. Öğretmenlerimizden üst düzeyde verim alınması, moral motivasyon olarak desteklenmesi; alanı ilgili kendini geliştirecek tutum ve davranışlar sergilemesi için gerekli tedbirlerin alınması yönünde görüş belirtildi.

12-Zenginleştirilmiş öğrenme ortamları yaratılarak ( Derste slaytlar kullanmak, akıllı ve etkileşimli tahtalardan yararlanmak, laboratuvarlardan azami şekilde faydalanmak, harita ve diğer araç gereçleri kullanmak) öğrenci merkezli eğitim modellerinin ön plana çıkarılması ve öğrencinin güdülenmesi üzerinde duruldu.

13- Daha önceki yıllarda üniversiteye giriş sınavının ilk ayağı mart ayında yapıldığı için ikinci dönemde neredeyse okullarımızda öğrenci bulunamıyordu. Bu yıl yapılan değişiklikle sınavın haziran ayının 3. haftasına alınmış olması devam-devamsızlık probleminin azalmasına yol açacağı beklenmekle birlikte, bu geleneğini sürdürmek isteyen veli ve öğrencilerimize bu durumun izah edilmesi ve devamsızlığın en aza indirgenmesi konusunda çalışmalar yapılaması benimsendi.

14-Gelecekte bir üniversiteye yerleşme hayali olmayan, devamsızlık problemi olan, motivasyonu düşük öğrencilere yönelik ev ziyaretlerinin yapılmasının önemi üzerinde duruldu. Bu yönde yapılacak çalışmaların periyodik bir şekilde yapılması ve gelinen noktanın okul idaresince artı ve eksileriyle değerlendirilip üst mercilere brifing verilmesi. (İlçe MEM, Kaymakamlık gibi)

15- Sınavsız geçiş hakkı kaldırıldığı için Mesleki Eğitim öğrencilerinin, üniversiteye hazırlamada ciddi sıkıntılar yaşandığı belirtildi. Ancak öğrencilerimize, alacakları eğitimlerle günden güne gelişmekte olan ülkemizin ihtiyaç duyacağı kalifiye işgücü ihtiyacının karşılanacağı bilincinin verilmesi gerektiği vurgulandı. Ayrıca, 4 yıllık fakültelere yerleşemeseler bile en azından 2 yıllık fakültelere yerleşmeleri ve ileride DGS sınavı ile 4 yıllık bir fakülteye geçiş yapabilecekleri yönünde desteklenmeleri ve motive edilmeleri konusunda karar alındı.

16- Özellikle üniversiteye girecek öğrencilerin velilerine yönelik bilgilendirme ve veli toplantılarının sıklaştırılması gerektiği üzerinde duruldu.

 

       Toplantının sonunda tekrar söz alan İlçe Milli Eğitim Müdürü Aydın AK “ Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin çok boyutlu bir iş olduğunu ve gençlerimizin geleceklerinin bu dönemde alacağı kararlardan etkileneceğini, bu yüzden herkesin üzerine düşen sorumluluğu vatani ve vicdani bir görev bilinciyle benimseyip yerine getirmesi gerektiğini” vurgulayarak, sözlerini şöyle sürdürdü: “Okumak, düşünmek, yazmak ve resmetmek insanı var eden, anlamlı kılan ve geleceğe taşıyan eylemlerdir. İnsan hep düşünmüş, hayatı sorgulamış ve bunun sonucunda kendini, düşündüklerini değişik yollarla ifade etmiştir. Bu ifade bazen bir söz, bazen bir yazı, bazen bir resim, bazen de müzikle can bulmuştur, hayat olmuştur. Ben bu yolda genç ve dinamik öğrencilerimizin duygularını, heyecanlarını, düşüncelerini ve hayallerini önemsememizin, duygularını dile getirebilmelerine fırsat oluşturmamızın gerektiğine inanıyorum. Çünkü çocuklarımıza hedef aşılarsak, özgüven verirsek her şeyi başarabilirler. Bizim gücümüz, milletimizin umudu gençlerdir. Biz gençlerimize yol açtık ve başaracaklarına inanıyoruz’’ diyerek toplantıya katılan tüm arkadaşlara başarılar dileyerek, sözlerini noktaladı.

23-01-201823-01-201823-01-2018

 

Yayın Tarihi: 23.01.2018