Cevap: MEB Okul öncesi ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 11.maddesinin
(6) İlkokula kayıt: a) (Değişik:RG-10/7/2019-30827)
İlkokulların birinci sınıfına, kayıtların yapıldığı yılın eylül ayı sonu itibarıyla 69 ayını dolduran çocukların kaydı yapılır. Ayrıca 66, 67 ve 68 aylık çocuklardan velisinin yazılı isteği bulunanlar da ilkokul birinci sınıfa kaydedilir.
b) (Değişik:RG-10/7/2019-30827) Okul müdürlükleri, yaşça kayıt hakkını elde eden çocuklardan 69, 70 ve 71 aylık olanları velisinin yazılı talebi bulunması halinde okul öncesi eğitime yönlendirir veya kayıtlarını bir yıl erteler.
Cevap: MEB Okul öncesi ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 11.maddesinin
(5) Okul öncesi eğitim kurumlarında okula kayıt:
a) (Değişik: RG-10/7/2019-30827) Anaokulu, ana sınıfı ve uygulama sınıflarına, kayıtların yapıldığı yılın eylül ayı sonu itibarıyla 57-68 aylık çocukların kaydı yapılır. Okulun kayıt alanında ikamet eden ve bir sonraki eğitim ve öğretim yılında ilkokula başlayacak çocukların kaydı yapıldıktan sonra fiziki imkânları yeterli olan anaokulu ve uygulama sınıflarına 36-56 aylık, ana sınıflarına ise 45-56 aylık çocuklar da kaydedilebilir.
b) (Değişik:RG-10/7/2019-30827) Bir grup oluşturabilecek kadar çocuk bulunmayan okullarda 36-68 aylık çocuklar aynı ana sınıfına kaydedilebilir.
c) (Değişik:RG-10/7/2019-30827) İlkokula kaydı bir yıl ertelenen ve bir önceki yıl okul öncesi eğitim almamış olan 69-71 aylık çocuklara, okul öncesi eğitim kurumlarına kayıtta öncelik tanınır.
ç ) (Değişik:RG-10/7/2019-30827) Eğitimlerine tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla devam eden öğrencilerden okul öncesi eğitimde bir sınıfta bulunacak özel eğitim ihtiyacı olan öğrenci sayısı 7/7/2018 tarihli ve 30471 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda düzenlenir.
-
Cevap: E-Sınavda görev talebi bulunan öğretmenler arasından puan esasına bakılarak (en düşük puandan başlanarak) her hafta Cuma günü görevlendirme yapılmaktadır. Sistem tarafından görevlendirilen salon görevlileri kişisel MEBBİS (Millî Eğitim Bakanlığı Bilişim Sistemleri) şifreleriyle MEBBİS'e giriş yaparak görevini onaylaması gerekmektedir. (Onay vermemesi durumunda görev Red edilmiş sayılır). Eğer ki görevli, sınav görevini iade etmesi durumda 2.görev dağılımda görev çıkmayan öğretmenler arasından tekrar görevlendirme yapılmaktadır. 2.sınav görev dağılımından da yeteri kadar personel görevlendirmesi yapılmazsa Pazar günü itibariyle görev talebi bulunan ancak görevlendirilmeyen öğretmenler sistem üzerinden resen görev talebinde bulunabilmektedir. Sistem tarafından resen görev isteyenler görevli olmayan oturumlara saat ve gün tercihi olmaksızın Pazartesi günü atamış olmaktadır. Böylece sınavın görevlendirilme işlemi tamamlanır.
Cevap: Motorlu Taşıt Sürücü Kursiyerleri e-Sınav Uygulama Kılavuzunun 7 nci maddesinin "b" fıkrası kapsamında e-sınav oturumlarında görevlendirilen personel görevli olduğu sınav saatinden 30 dakika önce e-sınav merkezinde hazır bulunmalıdır ve sınav başlangıç saatinden 15 dakika öncesine kadar e-sınav salonunda yer alan ana bilgisayardaki görevli giriş sisteminden mebbis kullanıcı adı ve şifresi ile giriş yapmalıdır.
Sınav merkezine zamanında gelse bile sınav saatine 15 dakika kalana kadar sisteme giriş yapmayan/yapamayan, sınav merkezine/sınav salonuna geç geldiği veya sınav başlangıç saatinden sonra geldiği için giriş yapamayan, mebbis şifresini unuttuğu için giriş yapamayan veya sınav saatinden önceki son 15 dakika içerisinde giriş yapan personele Millî Eğitim Bakanlığı'nın yapmış olduğu sınavlarda 1 yıl boyunca görev verilmeyecektir. Bu nedenlerle hakkında sınav görevi verilmeme tedbiri uygulanmaya başlanan personelin mazereti kabul edilmeyecektir.
-
Cevap: Kursiyer, sınav sonucuna ve/veya sınav uygulamasına ilişkin itiraz başvurularını, sonuçların e-sınav binasında yer alan bilgisayardan ya da sınav bitiminde http://esinav.meb.gov.tr internet adresinde yayımlanmasından itibaren 5 (beş) takvim günü içinde T.C. Ziraat Bankası, Türkiye Vakıflar Bankası T.A.O. ve Türkiye Halk Bankası A.Ş. şubelerinden herhangi birine, “Kurumsal Tahsilât Programı” aracılığıyla kendi T.C. kimlik numarası ile KDV dâhil 20(yirmi) TL itiraz ücreti yatırarak, e-itiraz modülü (https://eitiraz.meb.gov.tr/) üzerinden yapacaklardır. Kursiyerler, belirlenen itiraz süresi dışında itiraz başvurusu yapamayacaklardır.
-
Cevap: Kursiyer, katıldığı e-sınav uygulamasında başarısız olması durumunda en erken 15 (on beş) gün sonra, en geç 45 (kırk beş) gün içinde randevu alarak sınava girmek zorundadır. Randevu başvurusu kursiyerin başarısız olduğu tarihten 1 (bir) gün sonra başlatılacaktır. Randevu tarihi 15 (on beş) gün sonrasına verilebilecektir.
-
Cevap: Sınavını bitiren kursiyer, sınav sonucunu salon girişinde bulunan bilgisayardan ya da http://esinav.meb.gov.trinternet adresinden T.C. kimlik numarasını girerek öğrenebilir.
-
Cevap: E-Sınav uygulamasının Türkçe yapılması esastır, yabancı uyruklu kursiyerler için tercüman görevlendirilmesi yapılmayacaktır. Yabancı uyruklu olan kursiyer, teorik eğitimini sınava gireceği yabancı dilde tamamladıktan sonra sınavda, Genel Müdürlükçe belirlenen yabancı dillerde çevirisi yapılan soruları, ekranda yer alan yabancı dil seçeneğini seçerek görüntüleyebilecektir. Bu özelliğin kullanılabilmesi için kursiyerin, yabancı dil seçeneğini sınav tarihinden en az 2 (iki) gün önce Özel MTSK Modülüne işlettirmesi gerekmektedir. Bu süre içerisinde yabancı dil tercihi yapılmayan kursiyerlerin sınav soruları çeviri özelliği olmadan ekrana gelecektir.
-
Cevap: Millî Eğitim Bakanlığı Merkezi Sistem Sınav Yönergesi’nin 17 nci maddesi hükmünce, 01 Ocak 2018 tarihinden itibaren sınav yapılacak salonlarda görev alacak personelin görev unvanları ile görev yapacakları salonlar, görev başvurusu yapan personel arasından puan önceliği, kadro unvanı ve sınav tecrübesi gibi Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünce belirlenen kriterlere göre MEBBIS Sınav İşlemleri Modülü tarafından belirlenmektedir.
-
Cevap: Açık Öğretim Kurumları, İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı ile sekizinci sınıf öğrencilerine yönelik yapılan merkezi sınavlarda; Bina Yöneticisi, Bina Yönetici Yrd., Salon Başkanı, Gözetmen, Yedek Gözetmen ve Yardımcı Engelli Gözetmenlere anılan Usul ve Esaslar kapsamında belirlenecek sınav ücretlerinin Milli Eğitim Bakanlığı bütçesinin “01.1.5.01-Ek Çalışma Karşılıkları” ekonomik kodundan ilgili okul müdürlükleri tarafından (KBS) sistemi üzerinden ödeme işlemleri yapılacaktır.
Bakanlığımız Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünce Merkezi Sınav Takvimi gereğince yapılacak protokol sınavlarında ve e-Sınavda görevlendirilen salon görevlilerinin sınav ücretleri ise MEBBİS’deki IBAN hesaplarına aktarılmaktadır.
-
Cevap: Bakanlığımızca yapılan merkezi sınavlarda “Şehir İçi Sınav Evrakı Nakil Koruma Görevlisi/Şoför/Taşıyıcı/Hizmetli” olarak görevlendirilen personellerin sınav ücretleri MEBBİS Sistemindeki IBAN numaralarına aktarılmaktadır.
-
Cevap: E-Sınavda görev alan salon görevlisinin sınav ücreti, görev aldığı sınav tarihi takip eden bir sonraki ayın 20’sinden sonra MEBBİS’deki IBAN hesabına aktarılmaktadır.
-
Cevap: IBAN güncelleme işlemi personelin kendi kişisel hesabından yapılabilmektedir. IBAN güncellemesi yapmak isteyen personel https://mebbis.meb.gov.tr adresine kişisel MEBBİS hesabına giriş yapar ve açılan ekranda MEBBİS bağlığı altından kişisel hesabını (T.C. kimlik numaralı) seçer. Açılan kişisel MEBBİS ekranından önce “Sınav İşlemleri Modülü” ve sonra “IBAN Güncelleme” seçilir. Açılan ekranda yeni IBAN numarası girilerek güncelleme işlemi tamamlanmalıdır.
Cevap: 1-) Yardımcı Engelli Gözetmen ücret ödemesi “Soruların okunması ve/veya adayların kodlama işlemleri için” birebir görevlendirilen öğretmenlere yapılacaktır.
2-) Bazı okullarda Engelli Sınav Salonları olup, öğrenciler kendi kodlama işlemlerini kendileri gerçekleştiriyor ise bu öğretmenlere normal Salon Başkanı ve Gözetmen ücreti ödenecektir.
3-) Öğrencilerin evde sınava alınması durumunda ise aynı şekilde “Soruların okunması ve/veya adayların kodlama işlemi” birebir yapılıyorsa ancak Yardımcı Engelli Gözetmen ücreti ödenebilir.
-
Cevap: İlgili İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine başvurulması gerekmektedir. İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerince arsa temin edip İlçenin öncelikleri arasında teklif edilmesi halinde il genelindeki öncelik ve bütçe oranlarına göre gerekli planlama yapılmaktadır.
-
Cevap: İlgili İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinin, ilçenin eğitim kurumlarının onarım talepleri önceliklere göre teklif edilmesi halinde il genelindeki tüm ihtiyaçlar Bakanlığa bildirilip, Bakanlıkça tahsis edilecek ödeneğe ve ilin önceliklerine göre işlem yapılmaktadır.
-
Cevap: Gerekli incelemeler yapılarak, ihtiyaçlar Bakanlığa bildirilip Bakanlıkça uygun görülmesi ve ödenek tahsis edilmesi durumunda gerekli işlemler yapılmaktadır.
-
Cevap: Bu gibi talepler Bakanlığa bildirilip Bakanlığın cevabı doğrultusunda işlemler yapılmaktadır.
Cevap: İlçemizde Mesleki ve Teknik Eğitim kurumlarından mezun olan öğrencilerin kendi işini kurabilecek veya özel işletmelerde rahatlıkla iş bulabileceği kaliteli eğitim verilmekte olup, ayrıca günümüz koşullarına uygun alan ve dallarımız da mevcuttur.
-
Cevap: Mesleki ve Teknik Eğitimde 32 alan 66 dal mevcuttur.
-
Cevap: Mesleki ve Teknik Eğitimde Anadolu Teknik Programında 11. sınıf sonunda 40 iş günü Anadolu Meslek Programlarında ise son sınıf boyunca Haftada 3 gün beceri eğitimi yapılmaktadır.
-
Cevap: Üniversiteye hazırlık için Mesleki ve Teknik Eğitim Liselerinde Yeterli Eğitim verilmektedir.
-
Cevap: İlimizde tüm ilçelerde Mesleki ve Teknik Eğitim veren okullarımız mevcuttur.
-
Cevap: En az dört ay süreyle örgün eğitim kurumundan doğrudan yararlanamayacak durumda olduğunu sağlık raporu ile belgelendiren özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler bu hizmetten yararlanabilir.
-
Cevap: Evde eğitim hizmetinden yararlanılabilmesi için bireyin velisi tarafından öğrencinin kayıtlı olduğu okulun bulunduğu bölgeye hizmet veren rehberlik ve araştırma merkezine (RAM) gerekli belgelerle müracaat edilmesi gerekmektedir.
-
Cevap: Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamaları kapsamında yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerine devam eden özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler ile özel yetenekli öğrencilerin öğrenim gördüğü okul ve kurumlarda “Destek Eğitim Odası” açılması zorunludur.
-
Cevap: Sağlık kuruluşlarında yatarak tedavi görmesi nedeniyle örgün eğitim kurumlarından doğrudan yararlanamayan okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler bu hizmetten yararlanır.
-
Cevap: Evde eğitim hizmetinden yararlanacak öğrencilerin özelliği ve öncelikli eğitim ihtiyacına göre özel eğitim öğretmenleri ile bireyin kayıtlı bulunduğu okul ve diğer okullardaki okul öncesi, sınıf ve diğer alan öğretmenleri eğitim hizmetlerini yürütmek üzere görevlendirilir.
-
Cevap: Özel ve resmi okullarda okuyan 1. 2. ve 3. sınıf öğrencilerinden üstün zekalı olan öğrenciler öğretmenleri tarafından belirlenir.
-
Cevap: Müdürlüğümüz bünyesinde kurulan il tanılama sınav komisyonuna dilekçeyle başvurur.
-
Cevap: Mahkemelerce Müdürlüğümüze gönderilen Tedbir kararlarının takibi ilimizde bulunan altı RAM’da görevlendirilen birer Rehber öğretmen tarafından yürütülmektedir.
-
Cevap: RAM’lar tarafından bireysel incelemesi yapılan engeli bireylerin sağlık kurulu raporlarına yapılan itirazlar şubemizce İl Sağlık Müdürlüğüne gönderilerek bireyin raporu tekrar incelenmektedir.
-
Cevap: RAM tarafından bireysel değerlendirme ve incelemesi yapıldıktan sonra uygun görüp raporunda belirlediği okulla il/ilçe hizmetleri kurulu tarafından yerleştirilmesi yapılır.
Cevap:
- Savaş, afet ve/veya sığınma nedeniyle belgelerini ibraz edemeyenlere seviye tespit sınavı yapılır. Ancak İlkokul 1-4 üncü sınıflara alınacak öğrenciler için seviye tespit sınavı yapılmaz. Velisinin beyanı ve öğrencinin yaş grubu dikkate alınarak eğitim seviyesi belirlenir.
- Seviye tespit sınavı, denklik merkezlerinin bulunduğu il/ilçe millî eğitim müdürlüklerince belirlenen okul veya okullarda, okul müdürünün başkanlığında ilgili derslerin öğretmenlerinden kurulan komisyonca yazılı, sözlü veya uygulamalı olarak yapılır. Seviye tespit sınavı sonunda öğrencinin adı, soyadı, sınava girilen derslerden alınan puanlar, sınav tarihi ve okulun adının yer aldığı bir belge düzenlenerek okul yönetimince denklik merkezine gönderilir. Öğrencilerin yaş ve sınıf düzeyleri de göz önüne alınarak aşağıdaki derslerden seviye tespit sınavı uygulanır:
a) Ortaokul 5-8 inci sınıflara alınacak öğrenciler için Türkçe ve Matematik Dersleri.
b) Merkezî sınav puanıyla öğrenci alan ortaöğretim kurumları hariç olmak üzere öğrencinin devam etmek istediği okulun tür, alan, bölüm ve dalına ait zorunlu dersleri.
- Türkçe/Türk Dili ve Edebiyatı sınavları dışındaki sınavlar öğrencinin tercihi doğrultusunda kendi ülkesinin resmî dilinde de yapılabilir.
- Seviye tespit sınavlarının uygulama ve değerlendirilmesinde ilköğretim kurumlarında 26/7/2014 tarihli ve 29072 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği; ortaöğretim kurumlarında Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin ilgili hükümleri uygulanır.
- Sınav sonuçlarına itiraz edilmesi durumunda, öğrencinin veya velinin yazılı başvurusu üzerine sınavlar, ilgili komisyonca tekrar değerlendirilir ve sınav sonucu öğrenciye veya veliye yazılı olarak bildirilir.
- Özel eğitim ihtiyacı olan veya özel yetenekli öğrencilerin seviye tespit sınavları, rehberlik ve araştırma merkezi ile iş birliği yapılarak gerçekleştirilir ve değerlendirilir.
- Seviye tespit sınavları örgün öğretim kurumlarında ders yılı içinde yapılır.
-
Cevap: Denklik Belgeleri, “https://edenklik.meb.gov.tr/” internet adresinden aşağıdaki işlem basamakları yapılarak alabilirler.
- Başvuru Durumu- Denklik İşlem Sonucu
- Kayıt No:
- Adı: Büyük Harf ile Yazılır
- Soyadı: Büyük Harf ile Yazılır
-
Cevap:
1) Denklik Belgesi başvurusu için gerekli evraklar eksiksiz tamamlanır.
2) Evraklar asılları ve fotokopileriyle birlikte bir dosya içerisine konulur.
3) Denklik Belgesi Başvuru Formu eksiksiz ve okunaklı bir şekilde doldurularak imzalanır.
4) Başvurular, Denklik Belgesi talebinde bulunan kişinin bizzat kendisi veya yasal temsilcisi tarafından Yüksek Öğretim ve Yurt Dışı Eğitim Şubesine yapılır.
5) İlgili komisyon tarafında yapılan gerekli incelemeler sonunda uygun görülenlerin denklikleri hazırlanır. (Takriben 14 gün)
6) Başvuru aşamasında teslim edilen evrakların asılları görevlilerince “Değerlendirildi” kaşesi basıldıktan sonra Denklik Belgesi ile birlikte dosya içerisinde başvuru sahibine ya da yasal temsilcisine imza karşılığı teslim edilir.
-
Cevap: Geldikleri ülkedeki okul kademesini, daha kısa sürede bitirerek bir üst öğrenime devam hakkı kazananlar ile sınıf atlatılarak üst sınıflara devam hakkı kazananların hakları korunur.
-
Cevap:Türkiye Cumhuriyeti tarafından yurt dışında açılan okullardan ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nden gelen öğrenciler denklik işlemine tabi tutulmaz. Bu öğrencilerin, düzenlenen tasdikname, diploma ve diğer öğrenim belgelerine göre aynı türdeki okullara kayıtları yapılır ve dosyaları okulundan istenir. Ülkemizde merkezi sınavla ve yetenek sınavıyla öğrenci alan okullara kayıt-kabul ve nakiller ise söz konusu okulların özel yönetmelik hükümlerine göre yapılır.
-
Cevap: Apostile tabi olmayan ülkeler diploma/diploma almaya hak kazandığına dair belgeleri eğitim bakanlığı, dışişleri bakanlığı ya da büyükelçilik tarafında onaylaması gerek.
-
Cevap: 5 Ekim 1961 yılında Lahey Anlaşmasına dahi ülkeler Mezun durumda olanlar için Apostil, Apostil olmadığı durumlarda eğitim bakanlığı, dışişleri bakanlığı ya da büyükelçilik onaylı diploma/diploma almaya hak kazandığına dair belge.
-
Cevap: Apostil; bir ülkede düzenlenen belgenin başka bir ülkede de geçerlilik kazanması ve yasal olarak kullanılabilmesini sağlayan bir onay işlemidir. Apostil kuralları 5 Ekim 1961 yılında Lahey Anlaşması’nda belirlenmiştir.
Cevap:
(1) Denklik işlemi için başvuruda bulunanlarca, e-Denklik modülü üzerinden Denklik Belgesi Alacaklar İçin Başvuru Formu (EK-1) doldurulur, aşağıdaki belgelerin aslı ve birer fotokopisi forma eklenir:
a) İlköğretim okullarına denkliği yapılacak olanlar için yurt dışındaki okullardan, yabancı uyruklu olup Türkiye’deki büyükelçilikler tarafından açılmış okullardan ve milletlerarası ilköğretim ve bünyesinde ilköğretim bulunan ortaöğretim düzeyindeki özel okullardan aldıkları son yıla ait onaylı karne, ayrılma belgesi veya varsa diploma
b) Ortaöğretim kurumlarından 9 uncu sınıfa denkliği yapılacak olanlar için ilköğretim diploması ya da ilköğretimi bitirdiğine dair belge; ara sınıflara denkliği yapılacaklar için yurt dışındaki okullardan veya Türkiye’deki büyükelçiliklerce açılmış okul ve milletlerarası ilköğretim ve ortaöğretim düzeyindeki okullardan aldıkları geçmiş yıllara ait karne, transkript veya ayrılma belgesi.
c) Öğreniminin tamamını veya bir kısmını uzaktan öğretim yolu ile yapmış ve ara sınıfa kayıt yaptıracak olanlar için transkript veya öğrenim belgesi.
ç) Mezun durumda olanlar için Apostil, Apostil olmadığı durumlarda eğitim bakanlığı, dışişleri bakanlığı ya da büyükelçilik onaylı diploma/diploma almaya hak kazandığına dair belge.
d) Denklik talebinde bulunan kişinin belgelerinin noter veya Türkiye Cumhuriyeti Dış Temsilcilikleri tarafından onaylanmış Türkçe tercümeleri.
e) Kimlik belgesi, ikamet izin belgesi, geçici koruma belgesi, uluslararası koruma başvuru sahibi kimlik belgesi, uluslararası koruma statü sahibi kimlik belgesi, vatansız kişi kimlik belgesi ve pasaport belgelerinden biri.
(2) Denklik Belgesi Alacaklar İçin Başvuru Formuna eklenen belgeler başvuruda bulunanlarca sisteme yüklenir ve belgelerin asılları denklik merkezine ibraz edilir.
(3) Belgelerin sahte olması veya üzerinde tahrifat yapıldığının tespit edilmesi hâlinde denklik verilmez, verilmişse iptal edilir ve ilgili hakkında Cumhuriyet Başsavcılıklarına suç duyurusunda bulunulur.
-
Cevap: Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, http://ttkb.meb.gov.tr adresinde e-denklik modülünde Türkçe, Arapça ve English dilleri seçerek online başvuru yapabilir.
-
Cevap: Denklik işlemi; yurt dışında eğitim müşavirliği veya ataşeliklerde, yurt içinde ise il milli eğitim müdürlüğü ve nüfusu 250.000 ve üzerinde olan büyükşehir ilçelerindeki millî eğitim müdürlüklerinde,Başkanlığımız http://ttkb.meb.gov.tr İnternet sitesinde yayınlanan, Denklik Kılavuz ve Milli Eğitim Bakanlığı Denklik Yönetmeliği esas alınarak yapılmaktadır.
-
Cevap: Yurt dışındaki ilköğretim ve ortaöğretim kuramlarından alınmış olan karne, transkript, öğrenim belgesi, sertifika, ayrılma belgesi ve diploma gibi belgelerin incelenerek görülen öğrenimin, Türkiye’deki ilköğretim ve ortaöğretim kuramlarının hangi sınıf/alan/bölüm/dalına eş değer olduğunun tespit edilmesi işlemidir.
-
Cevap: İmam Hatip Ortaokullarına öğrenci kayıtları adrese dayalı değildir. (Hafızlık Programı uygulayan Ortaokullar hariç)
-
Cevap: Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin 37. maddesi çerçevesinde işlem yapılmaktadır.
-
Cevap:
- Okul Müdürlüğüne dilekçe vererek,
- Öğrenci velisi tarafından E-devlet üzerinden nakil talebinde bulunabilirler.
-
Cevap: MEB Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 32. Maddesini 4 üncü fıkrasına göre yapılır.
-
Cevap: I. Kademe ile II. Kademe okuma-yazma kurslarına halk eğitimi merkezi müdürlüklerimize vatandaşlarımız başvurabilirler. Ayrıca seviye tespit sınavı da aynı kurumlarımız tarafından yapılmaktadır.
-
Cevap: Açıköğretim okullarına kayıt yaptıran öğrenciler ders kitaplarını Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüklerimizden temin edilmektedir.
-
Cevap: Açık Öğretim Okullarının kayıtları Bakanlığımız tarafından belirlenen çalışma takvimine göre ve belirtilen tarihlerde halk eğitimi merkezi müdürlüklerine başvurarak yapılır. Açık Öğretim Yüz Yüze eğitim veren okullarımıza kayıtlar aynı tarihlerde yapılır.
-
Cevap: Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüklerimiz bünyesinde açılan kurslar ücretsiz olup, kursiyerlerden ücret alınmamaktadır. Ancak bünyesinde kurulan okul aile birliğine gönüllü olarak katkı sağlayabilirler.
-
Cevap: Halk Eğitimi Merkezi müdürlüklerimiz bünyesinde açılacak kurslara her Türk vatandaşı başvurabilir. Kursiyer sayısı 12 kişi olmalı, yer ve öğretmen temini yapıldıktan sonra açılır.
-
Cevap: Usta öğretici görevlendirilmesi halk eğitimi merkezi müdürlüklerimiz tarafından çalışma takvimine göre yapılmakta olup, puan sıralamasına göre alınmaktadır.
Adres:
ALTIOK MAH. ÖZGÜRLÜK BUL. NO 80/C HUKUMET KONAĞI KAT2 BİSMİL / DİYARBAKIR
Telefon:
0412 415 50 18 ....... 0412 415 50 19 ........
Erişilebilirlik Menüsü (CTRL+Y)
Uygulama Dili
Ekran Okuyucu
Büyük Metin
Bağlantı Vurgula
Metni Sola Hizala
Metni Sağa Hizala
Metni Ortala
Disleksi Dostu
Kontrast
Solgunlaştırma
Düşük Doygunluk
Yüksek Doygunluk
Okunaklı Font
Satır Aralığı