BİSMİL  İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DÖGEP ÖĞRETMEN GELİŞİM PRORAMI KASIM AYI RAPORU
411
13:21
30.11.2020

Bakanlığımız din öğretimi genel müdürlüğünce planlanan öğretmen gelişim programına ait kasım ayı çalışmaları kapsamında Selahaddin Eyyubi  Anadolu İmam Hatip Lisesi  Müdürü Nafi ARSLAN koordinatörlüğünde  Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin katılımlarıyla çevrimiçi zoom programı üzerinden 26/11/2020 tarihinde saat 15.00'da gerçekleşmiştir.   Toplantıda Nafi ARSLAN giriş konuşması yaparak başlanmış  devamında kasım ayı eylem konularına  geçilmiştir. Toplantıyla ilgili bilgiler aşağıya sunulmuştur.

 

 

EYLEM KONUSU

1.       HZ. Muhammed (s.a.v) in eğitim analayışı ve eğitim metotları

2.       Çocuk ve genç psikolojisi, ergenlik dönemi sorunları, ergenlerle ilgili iletişim. Modern dünyada yeni neslin duygu düşünce ve davranışlarını anlamak

3.       Eğitim ve öğretimle ilgili ulusal ve uluslar arası güncel gelişmeler, yeni yaklaşımlar, iyi örnekler, covid19 sürecinde dünyadan uzaktan veya yüz yüze uygun eğitim uygulamaları

4.       E-okul, MEBBİS, EBA uygulamaları,

Dogm.meb.gov.tr,dkab.meb.gov.tr, dogm.eba.gov.tr, religiouseducation.meb.gov.tr, dinogretimi.meb.gov.tr, dinogretimiokullar.meb.gov.trgibi Web sitelerinin incelenmesi

5.       DKAB dersleri öğretiminde materyal kullanımının önemi, materyal çeşitleri ve içerik planlamaları, öğretim programlarının kazanımlarına uygun, öğrencileri derste daha etkin kılacak işitsel ve görsel materyallerin hazırlanması ve geliştirilmesi

6.       DKAB derslerinde ölçme değerlendirme yöntemleri, yeni nesil sorular ve soru hazırlama teknikleri , alternatif ölçme ve değerlendirme araçları

7.       Öğretmenlik mesleğinin temel değerleri, mesleğinin itibarı ve etik ilkeleri

 

    EYLEM TÜRÜ. Düşünce, Sunum, İyi Örnekler

    EYLEM TARİHİ:26 KASIM 2020

    KATILIMCI SAYISI:27

     ETKİNLİK ÖZETİ:HZ. Muhammed in eğitim anlayışı ve eğitim metotlarını HZ. Muhammed (s.a.v) in hayatından örnekler vererek anlatıldı.  Peygamberlik mesleği olan öğretmenlik mesleğinde onu rehber edinmemizin gerekli olduğu bir kez daha vurgulandı.

Çocuk ve genç psikolojisi,ergenlik  dönemi sorunları, ergenlerle iletişim konusuna süre kısıtlamasından dolayı kısaca değinildi.

İçinde bulunduğumuz uzaktan eğitim sürecinde dijital kaynaklara olan ihtiyacın artması ile birlikte bu alandaki eksikliği gidermek maksadıyla özellikle Din Öğretimi genel müdürlüğünün hazırlamış olduğu dogm.eba.gov.tr Web sitesindeki çalışmalar incelendi. Etkileşimli kitapların konulara dağıtılarak hazırlanmasının derste kullanımını kolaylaştıracağı dile getirildi. 

Dogm.meb.gov.tr sitesinde yayınlanan ve ünite konu ve kazanımlarına uygun hazırlanmış olan etkinlik kitaplarının da gayet iyi hazırlandığı ve derslerde kullanılması gerektiği dile getirildi.

Dogm.meb.gov.tr sitesinde bulunan araçları kullanarak online etkinlik oluşturulabileceği de vurgulandı.

DKAB dersleri öğretiminde materyal kullanımının öğrencileri derste daha etkin kılacak olması, işitsel ve görsel materyallerin hazırlanması ve geliştirilmesi dersin soyut kavramlarını daha anlaşılır hale getirecektir. Öğrenciye rol model olmanın da materyal kullanımı kadar etkili olduğu ifade edilmiştir.

Son olarak Koordinatör müdür Nafi ARSLAN tarafından öğretmenlik mesleğinin temel değerleri ve etik ilkelerinden bahsedildi.

Ayrıca dkab öğretmenlerimizden eylem konularından herhangi birinin araştırılıp rapor edildikten  sonra mail olarak koordinatör müdüre atılması istendi.   İyi dilek ve temennilerle faaliyet sonlandırıldı.

 

30-11-202030-11-202030-11-202030-11-202030-11-202030-11-202030-11-202030-11-2020

Yayın Tarihi: 30.11.2020