DİYARBAKIR BİSMİL İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

SELÇUKLUDAN OSMANLIYA, OSMANLIDAN TÜRKİYE CUMHURİYETİ’NE BİR GEZİDEN KALANLAR

Tarihi anlam ve önemiyle gezimiz 25 Ekim 2018 Perşembe akşamı başladı. Gece boyunca süren otobüs yolculuğumuz gönüllere seslenen, tüm insanlığı kucaklayan Mevlana’nın şehri Konya’ya varmamızla sona erdi. Konya’da yaptığımız kahvaltının ardından şehir merkezinde bulunan ve mimari özelliklileriyle dikkat çeken Alâeddin Camii’ni gezdik. Selçuklulara başkentlik yapan Konya’da Mevlana Türbesi, Şems-i Tebrizi Türbesi sonrası Konya Bilim Merkezi’ne gidildi. Öğrencilerimizin en çok dikkatini çeken de burasıydı. Tarih, coğrafya, fizik, kimya gibi bölümlere ayrılan merkezde rehberin verdiği bilgiler eşliğinde hem eğlenceli hem de ilginç bir deneyim yaşandı. Öğrencilerimiz DNA’nın yapısının gösterildiği maketlerle, Tropikal iklim odası, Kutup iklim odası gibi uygulamalarla öğrendikleri bilgileri somut olarak yaşama imkanı buldular.  Uzayın bilinmeyen dünyasının tanıtıldığı simülasyonlu gösterimde öğrencilerimizle adeta büyülenmiş olarak çıktık.

Eskişehir gezimizde ise Çağdaş Cam Müzesi, Bal Mumu Heykeller Müzesi, tarihi ahşap evler gibi daha çok kültürel turistik bir gezi yaşadık.

Bursa şehrine akşam geç saatlerde varıp geceyi otelde geçirdikten sonra gündüz Osmanlıya başkentlik yapan ve bizi en çok etkileyen Bursa’yı keşfe daldık. Şehre hakim bir tepede bulunan Osmanlının kurucusu Osman Bey’in türbesi ile Orhan Gazi Türbelerini ziyaret ettik. Burada Osmanlıyı ve bıraktığı yüksek medeniyeti hayran kalarak gözlemledik.

Gezimizin son durağı olan Ankara’ya 29 Ekim Pazar akşamı vardık. Sabah erken saatlerde kaldığımız Başkent Öğretmenevinde kahvaltı yaptık. 29 Ekim dolayısıyla trafiğin ve yolların kapalı olması nedeniyle gecikmeli de olsa Millet Camii ve 15 Temmuz Şehitler Anıtı’nı ziyaret etmeyi başardık. Anıtkabir’e gitmek için bir hayli yürüdük ancak yolların kapalı olmasından dolayı gidemedik. Yaşadığımız yorgunluk ve umut kırgınlığıyla gitmekten vazgeçmişken Bismil İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Aydın AK’ın bizim için İçişleri Bakanı Süleyman Soylu ile bir görüşme ayarladığını öğrendiğimizde öğrencilerle büyük bir sevinç ve heyecan duyduk. İş yoğunluğunun arasında bizi İçişleri Bakanlığı makamında kabul eden Sayın Soylu, tek tek ellerimizi sıkarak bizleri oldukça sıcak ve samimi karşıladı. Ziyaretimizden duyduğu memnuniyeti sık sık ifade eden bakan, öğrencilerimizden gezi hakkında bilgi aldıktan sonra sorunlarını ve isteklerini sordu. Bismil Fen lisesine bir spor salonu isteyen öğrencilerimizin bu isteğine duyarsız kalmayan Bakan Soylu, Diyarbakır valisini arayarak gerekli işlemleri başlattığını ifade etti. Öğrencilerimizin Anıtkabir’e gitme isteğini de emrindeki gerekli birimlere talimat vererek yerine yetiren Süleyman Soylu ’ya öğrencilerimiz, Bismil genelinde öğrencilerin yazdığı edebi ürünlerden oluşan “Okudukça Yazıyorum” adlı kitabı hediye olarak verdi. Bu hediyeyi çok beğendiğini ve bunun değerli bir şey olduğunu ifade eden bakan, tüm öğrencilerin bu kitaba imza atmasını isteyerek bunu Cumhur Başkanımız Sayın Recep Tayip ERDOĞAN’a selamlarımızla birlikte götüreceğini söyledi. Bahçede hatıra fotoğrafı çektirdikten sonra bu fotoğrafı bizlere küçük birer hediye ile takdim eden Bakan Soylu ‘ya büyük bir hayranlık, sevgi ve saygı duyan öğrencilerimiz hayatları boyunca unutamayacakları bir gün ve hatıralarla oradan ayrıldılar. Kendilerini çok değerli hissettiklerini ifade eden öğrencilerimizin mutluluğu görülmeye değerdi. Bakanın emrindeki polisler eşliğinde kapatılmış yollarda,  Anıtkabir’e giden tek otobüs olma ayrıcalığını da yaşadıktan sonra bakanın talimatıyla Ankara Gölbaşı tesislerinde öğrencilerimizle yemek yedikten sonra tüm yorgunluğumuzu unutup gururlu ve mutlu bir şekilde Diyarbakır’a gitmeye yola koyulduk. Bizlere bu unutulmaz anıları yaşatan Bismil Belediyesine, İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Aydın AK ve çok değerli İçişleri Bakanımız Süleyman Soylu ‘ya teşekkür ederiz. Ayrıca tüm yolculuğumuz boyunca bizleri misafir eden eğlenceli zaman geçirmemizi sağlayan, hizmette kusur etmeyen Can Diyarbakır firmasına da teşekkür ederiz.

26-10-201826-10-201825-10-201825-10-201817-10-201801-10-201817-09-201831-10-201831-10-201831-10-201831-10-201831-10-201831-10-201831-10-201831-10-2018

ALTIOK MAH. ÖZGÜRLÜK BUL. NO 80/C HUKUMET KONAĞI KAT2 BİSMİL / DİYARBAKIR - 0412 415 39 86 ....... 0412 415 39 86 ........

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.